close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • loading...
    YourAds Here YourAds Here

    آموزشگاه موسیقی

    بازدید : 105
    سه شنبه 24 اسفند 1395 زمان : 13:46

    اين مسئله تا آنجا توجه را به خود جلب مي نمايد كه با رعايت و درك روش صحيح اجراي آن، حتي مي توان از تعداد آرشه هاي رفت و برگشتي جمله كاست و از نگاه ديگر به واسطه بهره گيري از روش جمله بندي ذهني، به شكلي بهتر از توانايي هاي دست راست نيز بهره جست و بر همواري و يكنواختي و نيز سرعت كلي اجراي پاساژ به كمك دست راست نيز افزود و در مجموع اجراي جمله را روان تر ارائه نمود.

    براي درك بهتر و روشن تر شدن موضوع مي توان به نمونه اي از موومان آغازين كنسرتو ويولن شماره يك وينياوسكي (پيشتر در مقاله اي بنام كنسرتوي رموز درباره اين اثر نوشته ام)، توجه نمود.

    ابتدا با توجه به اين نمونه، كل جمله را مركب از تعداد بيست و چهار نت به علاوه يك (نت سل ديز انتهايي با كششي متفاوت) كه بطور معمول در دو آرشه رفت و برگشت گنجانده شده، مي يابيم بگونه اي كه كل جمله را در دسته بندي هاي شش نتي مشابه بالارونده، يعني: سل ديز- سي ديز-لا ديز- سل ديز- سي ديز- ر ديز خواهيم يافت.

    هر چند اين نوع نگاه به جمله، خود نوعي دريافت و شناخت اوليه از اين پاساژ براي اجرا است كه ايراد مشهودي هم براي اجرا ندارد، اما با دقت بيشتر و بهره گيري از روش جمله بندي ذهني، به مراتب مي توان اجراي نمونه را آسانتر كرده و بر رواني كلي اجرا نسبت به نمونه پايه افزود.

    بطور كلي اجراي هر جمله موسيقايي ناشي از شناخت ذهني نوازنده ويولون از عوامل متعدد شكل دهنده ي آن نظير ريتم، فواصل نت ها، پوزيسيون هاي دست چپ و نحوه انتخاب و تغيير آنها نسبت به يكديگر، آرشه گذاري ونحوه ي اجراي حالات اجرايي نظير فورته- پيانوها، اكسان ها و… است و در اين ميان هر كجا كه ذهن نوازنده دچار درگيري و اشكال باشد، اجرا با نقصان روبرو مي گردد.

    در نمونه فوق، با توجه به اينكه تغيير پوزيسيون ها بطور معمول بر روي نت سل ديز و توسط انگشت اول اتفاق مي افتد(آموزش ويولن به استثناي آخرين جمله كه علاوه بر تغيير ياد شده، در سي ديز نهايي هم تغيير پوزيسيون دارد)، نوازنده دچار نوعي گسست ذهني و نيز دشواري در زمينه تغيير پوزيسيون كه همراه با اتمام نواختن هر سري جمله شش نتي مشابه (كه در نت ر ديز پايان مي پذيرد)، مي گردد.

    آكورد گيتار پاپ آهنگ به دادم برس از رضا يزداني
    نظرات این مطلب

    تعداد صفحات : 1

    درباره ما
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 9
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 537
  • بازدید کلی : 3832
  • کدهای اختصاصی